Aflevering 3: De stadsdeelcommissie

In maart 2022 zijn de gemeenteraadsverkiezingen. En tegelijk met deze verkiezingen worden in Amsterdam leden van de stadsdeelcommissie gekozen. In deze aflevering praat Nikki Spee met Fem Kortsen en Marius Drissen. Zij zitten momenteel namens GroenLinks in de commissie en vertellen wat ze precies doen, wat hen motiveert en waarom jij je moet aanmelden. Want vanaf 1 juni kun jij kandidaat stellen voor de vertegenwoordiging van GroenLinks!

Wil je meer weten over de stadsdeelcommissie en hoe jij daarvan deel kunt uitmaken vanaf 2022? Lees dan verder op onze pagina over de stadsdeelcommissie.

Aflevering 2: Armoede

Amsterdam Zuid staat bekend om de hoge gebouwen op de Zuidas en speciaalbiertjes op het terras. Toch klopt dit beeld niet helemaal, want ook in Zuid is er veel armoede, al blijft dat vaak verborgen. In deze podcast gaat Nikki langs bij de Voedselbank en Stichting Samen Is Niet Alleen. Daar gaat ze in gesprek met Jurre van de Kamp, Maaike Nijs en Mike Paschenegger. Zij vertellen wat die armoede inhoudt en wat zij doen om de armoede te verminderen.

Aflevering 1: Autoluw

In deze aflevering gaat onze podcastmaakster Nikki op zoek naar de concrete betekenis van dit concept. Ze gaat in gesprek met Rocco Piers, dagelijks bestuurder namens GroenLinks in Amsterdam Zuid, en Gertrude van der Ven, actief bewoonster en ondernemer in de Pijp. Wat is volgens hen het belang van een autoluw Amsterdam en wat zijn mogelijke oplossingen?

Nikki Spee

De podcasts worden gemaakt door Nikki Spee. Nikki woont in de Pijp en is actief geworden bij GroenLinks vanwege haar passie voor groene progressieve politiek. In de serie zal zij je meenemen in verschillende thema's die spelen in Amsterdam Zuid.

Eindredactie: Tom Helmer
Mix&Master: Daan van West

Heb je vragen, opmerkingen of suggesties voor de podcast?
Stuur een mail naar: podcast@groenlinks-zuid.nl