Zoals ieder jaar was GroenLinks Zuid weer bij vertegenwoordigd bij verschillende herdenkingen op 4 mei. Rocco Piers was bij de herdenking bij homomonument, en legde daar namens Stadsdeel Zuid een krans. Nicole van der Waart was bij het pop-up monument op Zuidas.   Fem Korsten was bij de rozentocht, en legde bij fusilladeplaats Rozenoord een krans namens Stadsdeel Zuid, samen met Marijn van Ballegooijen, van het dagelijks bestuur van Zuid. Bij Rozenoord werd ook een krans gelegd namens GroenLinks-Zuid, door Wanda Pelt en Marian van Beek uit de vorige fractie, en Renzo Pijper.
Bij alle herdenkingen werd stilgestaan bij de parallellen tussen de Tweede Wereldoorlog en nu. Sinds de Tweede Wereldoorlog waren er nog niet eerder zoveel mensen op de vlucht als nu.  Slechts een deel van deze vluchtelingen komt naar Europa, en nog een kleiner van de vluchtelingen naar Nederland.  Er zijn verschillende mogelijkheden om deze vluchtelingen te helpen. Je kunt je bijvoorbeeld aanmelden als vrijwilliger bij het Rode Kruis of Vluchtelingenwerk Nederland

Ook hebben we al eerder aandacht gevraagd voor de We Are Here groep, hoe je deze vluchtelingen kunt helpen, vind je op wijzijnhier.org.

De fractie van GroenLinks Zuid