In maart vinden – samen met de gemeenteraadsverkiezingen – ook verkiezingen plaats voor de nieuwe lokale stadsdeelcommissies. Daarom is de afdeling GroenLinks Amsterdam Zuid op zoek naar kandidaten die onze partij in deze stadsdeelcommissie willen vertegenwoordigen!

Ben jij lokaal betrokken en vind je het leuk om je in te zetten voor het gebied waarin jij woont? Heb jij aldaar een sterk lokaal netwerk of ben jij in staat dat op te bouwen? En heb je affiniteit met het gedachtegoed van GroenLinks? Dan is deze functie misschien wel iets voor jou!

Ook verwachten wij dat onze vertegenwoordigers in de nieuwe stadsdeelcommissie mee gaan denken over nieuwe vormen van burgerparticipatie. Een belangrijke reden om, ondanks onze bezwaren, wél deel te nemen aan dit nieuwe bestuurlijk stelsel is namelijk dat wij het zien als een proeftuin voor een beter stelsel, waarin de stem van de burger werkelijk tot haar recht kan komen...

Procedure:

De algemene ledenvergadering (ALV) heeft op dinsdag 17 oktober de leden van de kandidatencommissie geïnstalleerd en een profiel vastgesteld. Je kunt je kandidaat stellen vanaf 25 oktober t/m 1 december door een sollicitatiebrief en CV te sturen naar Katinka Ladee, secretaris van het afdelingsbestuur, via katinka@groenlinks-zuid.nl

De kandidatencommissie zal vervolgens contact met je opnemen over je kandidatuur. De kandidatencommissie doet een voordracht voor de lijsten per gebied; het is de bedoeling dat de ALV van GroenLinks Amsterdam Zuid op 18 januari 2018 de lijsten vaststelt.

Voor eventuele vragen over bovenstaande informatie kan ook contact worden opgenomen met Katinka Ladee, secretaris van het afdelingsbestuur, via katinka@groenlinks-zuid.nl.

Hartelijke groet,

Het afdelingsbestuur van GroenLinks Amsterdam Zuid