Op 31 oktober beslist de deelraad van Zuid over het bomenbeleid van het stadsdeel. In eerste instantie was het bomenbeleid object van deregulering.

Het kappen zonder kapvergunning en het afschaffen van de herplantplicht zouden rampzalig zijn geweest voor dit dichtbevolkte stadsdeel, dat juist zuinig moet zijn op de aanwezige bomen. Dank zij de inhoudelijke argumenten die GroenLinks en vele bewoners van Zuid naar voren brachten - eerst tijdens de inspraak, later tijdens de behandeling in de raad - keerde stadsdeelbestuurder Joep Blaas echter op zijn schreden terug. Op veel punten komt het Bomenbeleid in Zuid nu overeen met het bomenbeleid in voormalig stadsdeel Oud-Zuid. GroenLinks vindt dit verheugend.

Een goede dag voor de bomen, dus.

In juni 2012 schreven we hier ook al over, zie de link http://amsterdamzuid.groenlinks.nl/node/84999. Met een link naar Amsterdam FM, waar fractievoorzitter Paul van Grieken in de uitzending het fractiestandpunt uiteenzet.

Foto: Simon Groenewolt, Flickr Creative Commons.