De uitslagen voor GroenLinks zijn geweldig! We zijn de grootste partij van Amsterdam en we hebben ook nog eens de meeste stemmen van alle partijen in Amsterdam Zuid gehaald voor de stadsdeelcommissie. Daardoor hebben we maar liefst VIER plekken in de stadsdeelcommissie van Zuid gekregen. Daarmee zijn we in alle drie de wijken van Zuid vertegenwoordigd. Verandering begint echt hier!

We danken natuurlijk iedereen hartelijk voor z’n stem! We zijn enorm vereerd en trots op het resultaat. We bedanken dan ook graag alle vrijwilligers die met ons de straten op zijn gegaan en campagne hebben gevoerd. Namens GroenLinks zijn de volgende personen verkozen in de stadsdeelcommissie:

De Pijp / Rivierenbuurt: Fem Korsten en Maaike Stevens-Leusink
Oud-Zuid: Marius Drissen
Buitenveldert / Zuidas: Arend van Vuren

Gebied Aantal stemmen op GroenLinks Totaal aantal stemmen Zetels voor GroenLinks Buitenveldert/Zuidas 2050 9726 1 De Pijp/Rivierenbuurt 8681 28.101 2 Oud-Zuid 6350 23.896 1

Nu gaan we hard aan de slag om alle wijken in Zuid groener, leefbaarder en duurzamer te maken. Ook na de verkiezingen kunnen we jouw hulp daar goed bij gebruiken. We zijn een adviescommissie die het bestuur van dit stadsdeel adviseert, dus blijf ons vooral volgen op Facebook en Twitter. Maar het blijft niet bij passief meekijken met wat wij doen, want we gaan ons in ieder geval inzetten voor echte lokale democratie, waar bewoners bepalen wat er op de agenda komt te staan en volwaardige inspraak krijgen. Ook moet er meer ruimte komen voor buurtinitiatieven en buurtbudgetten. Zo maken we samen met alle bewoners ons stadsdeel mooier, leefbaarder en groener.

Facebook: https://www.facebook.com/GroenLinksZuid/
Twitter: https://twitter.com/GL020_Zuid