Nieuws over Fem Korsten

GroenLinks neemt initiatief voor betere bescherming voetgangersruimte

In de openbare ruimte komt de voetganger er bekaaid vanaf. De stoepen in Amsterdam Zuid zijn op veel plaatsen smal, veelal rommelig en ook worden trottoirs gebruikt als tijdelijke of permanente parkeerplaats voor voertuigen. Dat is raar als we bedenken dat we allemaal op enig moment “voetganger” zijn. Maar juist de meest kwetsbare weggebruikers, mindervaliden, ouders met jonge kinderen en ouderen gebruiken de stoep veruit het meest, en voor juist voor hen zijn de obstakels onoverkomelijk en levensgevaarlijk. Mindervaliden en kinderwagens kunnen niet zomaar langs obstakels bewegen, en zelfs als ze dat kunnen door naar de rijweg uit te wijken, brengen ze zichzelf in levensgevaar.

Installatie stadsdeelcommissie Amsterdam Zuid

Vanmiddag werden alle stadsdeelcommissies in Amsterdam geïnstalleerd, waaronder dus ook die van Amsterdam Zuid. Marius, Fem, Arend en Maaike zijn de leden van de Stadsdeelcommissie in Amsterdam Zuid namens GroenLinks. In de stadsdeelcommissie van 15 personen, gaan ze zich in ieder geval inzetten voor duurzamere, leefbaardere, groenere en gezondere wijken.

GroenLinks de grootste in Zuid

De uitslagen voor GroenLinks zijn geweldig! We zijn de grootste partij van Amsterdam en we hebben ook nog eens de meeste stemmen van alle partijen in Amsterdam Zuid gehaald voor de stadsdeelcommissie. Daardoor hebben we maar liefst VIER plekken in de stadsdeelcommissie van Zuid gekregen. Daarmee zijn we in alle drie de wijken van Zuid vertegenwoordigd. Verandering begint echt hier!